MONOLITH LAW OFFICE+81-3-6262-3248Všední dny 10:00-18:00 JST [English Only]

MONOLITH LAW MAGAZINE

Internet

Jak odstranit recenze z Jalan.net

Internet

Jak odstranit recenze z Jalan.net

Mnoho lidí využívá Jalan.net (dále jen “Jalan”) pro rezervaci ubytování na cestách. Pokud jsou na Jalanu zveřejněny negativní recenze, může to způsobit váhání při rezervaci zvažovaného hostince. V posledních letech se v důsledku rozvoje internetové společnosti stává velkým problémem poškození pověsti na webových stránkách. V tomto článku vysvětlíme poškození pověsti způsobené recenzemi na Jalanu a jak se proti tomu bránit.

Co je Jaran?

Jaran umožňuje rezervace hotelů a ryokanů a poskytuje informace o turistických destinacích.

Jaran je přední japonský cestovní web, který umožňuje rezervace ubytování, jako jsou hotely a lázně, prostřednictvím internetu. Je charakteristický svým zaměřením na lázně a volnočasové aktivity. Jelikož je provozován společností Recruit, která se specializuje na reklamu, vytváří a prezentuje svým zákazníkům trendy a módní vlny. Je možné využít Ponta body a jsou k dispozici také rezervace na den a exkluzivní plány Jaran.

Co jsou to škodlivé recenze publikované na Jalan?

Při výběru ubytování se často spoléháme na recenze. Pokud jsou v recenzích napsány informace, které by mohly poškodit pověst ubytování, mohlo by to odradit potenciální hosty. Zde představujeme, jaký druh obsahu mohou mít škodlivé recenze publikované na Jalan.

Recenze, které nejsou založené na skutečných zkušenostech

Existují lidé, kteří publikují recenze s obsahem jako “Nikdy to znovu nevyužiji” nebo “Byl to nejhorší hotel”, aniž by využili dané ubytovací zařízení. Takové recenze jsou pro ubytovací zařízení naprosto nepřijatelné. Jalan má vlastní “Pravidla pro publikování recenzí”, která zakazují “publikování příspěvků, které nejsou založené na vlastních zkušenostech uživatele nebo na zkušenostech s využitím Jalan” a “publikování příspěvků od členů, kteří se skutečně neubytovávali, nebo nechávání publikovat příspěvky od nečlenů”. Recenze, které nejsou založené na skutečných zkušenostech, mohou porušovat tato pravidla.

Nepravdivé recenze

Recenze s obsahem jako “Pokud jste nespokojeni, dostanete peníze zpět” nebo “Existují skryté služby, které nejsou uvedeny na webu”, které jsou v rozporu se skutečností, jsou také jedním z typů škodlivých recenzí. Z pohledu správce hotelu je zřejmé, že se jedná o lži, protože jsou zde uvedeny služby, které ve skutečnosti neexistují. Tyto recenze mohou porušovat článek 5 “Pravidel pro publikování recenzí”, který zakazuje “publikování obsahu, který je v rozporu se skutečností nebo je nepravdivý”.

Recenze publikované opakovaně

Opakované publikování stejného obsahu je také jedním z typů škodlivých recenzí. To může být považováno za narušení sekce s recenzemi. Opakovaně publikované recenze mohou porušovat článek 6 “Pravidel pro publikování recenzí”, který zakazuje “úmyslné publikování velkého množství příspěvků se stejným obsahem”.

Recenze týkající se problémů mezi uživatelem a zařízením

I když se host zaplete do nějakého problému během pobytu v hotelu, je to problém mezi hostem a hotelem a nemá to nic společného s ubytovacím zařízením. Například, pokud je v hotelu ukradena peněženka, tento incident nemá nic společného s ostatními hosty. Tyto recenze mohou porušovat článek 9 “Pravidel pro publikování recenzí”, který zakazuje “publikování obsahu, který je podle našeho názoru problémem mezi dotyčným uživatelem a zařízením”.

Recenze s problematickým obsahem nebo výrazem

Recenze s obsahem nebo výrazy, jako jsou pomluvy nebo poškození pověsti, také poškozují pověst ubytování a jsou jedním z typů škodlivých recenzí. “Pravidla pro publikování recenzí” také stanovují zákazy týkající se obsahu a výrazu, konkrétně jsou stanoveny následující omezení:

• Výrazy, které porušují práva jiných osob, jako je pověst
  • Obsahující informace o soukromí jednotlivce
  • Obsahující nevhodný obsah, jako jsou pomluvy nebo diskriminační výrazy
  • Obsahující obscénní nebo vulgární výrazy

Omezení týkající se obsahu nejsou výše uvedená všechna, takže pokud chcete více informací, prosím, podívejte se na pravidla.

Jak požádat o odstranění pro porušení podmínek použití

Jak požádat o odstranění škodlivých recenzí?

V předchozí kapitole jsme představili příklady škodlivých recenzí spolu s příslušnými zakázanými činnostmi v “Pravidlech pro příspěvky” na Jalan (japonská rezervační platforma). Pokud tyto zakázané činnosti porušují, je možné požádat o odstranění pro porušení podmínek. Navíc, není třeba důkaz o porušení, takže je možné požádat o odstranění jednoduchým způsobem.

Metody identifikace autora příspěvku jsou vysvětleny v následujícím článku.

Jak požádat o odstranění

Kontaktní informace podpory naleznete na správcovském panelu Jalan a požádáte o odstranění telefonicky nebo poznámkou. Při tomto sdělíte následující informace.

[Povinné informace]
  • Datum narození
  • Číslo rezervace
  • Název ubytovacího zařízení
  • Důvod odstranění

Jako důvod odstranění můžete konkrétně uvést následující položky.

• Jméno uživatele, který napsal příslušnou recenzi
  • Datum příspěvku příslušné recenze
  • Výraz, pro který chcete požádat o odstranění
  • Místo obsahu
  • Podmínky, které se podle vás porušují

Ve skutečnosti, provozovatelé Jalan také provádějí kontrolu recenzí a odstraňují je. V “Pravidlech pro příspěvky” existují položky týkající se pravomocí správce diskusního fóra, které stanovují “právo provést předběžnou kontrolu před zveřejněním” a “právo na částečnou úpravu nebo odstranění obsahu”. Důležité je, že tato kontrola je pouze “předběžná” kontrola. To znamená, že zveřejněné recenze nelze upravit nebo odstranit. Protože nelze říci, že neexistují žádné chyby při kontrole před zveřejněním, je moudré nahlásit recenze, které se zdají být porušením.

Příklady případů, kdy je možné požadovat odstranění pro nezákonnost

Mezi závadnými recenzemi se mohou objevit také ty, které porušují zákon. Prvním aspektem, který by měl být zvážen v případě recenzí odpovídajících šíření škodlivých pomluv, je “poškození dobré pověsti”. Poškození dobré pověsti je pravděpodobně uznáno, pokud se jedná o “recenzi konkrétních skutečností, které jsou v rozporu s pravdou a vedou k poškození image firmy”.

Klíčovým bodem je, zda je recenze v rozporu s pravdou. Například, pokud se pokusíte žalovat za poškození dobré pověsti na základě recenze, která tvrdí, že “jídlo je špatné”, je pravděpodobné, že vaše žaloba bude téměř vždy zamítnuta. Tvrdit, že jídlo je špatné, je výrazem subjektivního názoru uživatele a nelze říci, že je to v rozporu s pravdou. Pokud však jde o obsah týkající se služby, která ve skutečnosti neexistuje, a který by mohl vést k poškození image firmy, je to jasně v rozporu s pravdou a může dojít k poškození dobré pověsti. Podrobnější vysvětlení tohoto významu “poškození dobré pověsti” naleznete v následujícím článku.

Odstranění prostřednictvím předběžného opatření

Pokud požadujete odstranění na základě nezákonnosti, budete muset požádat o odstranění prostřednictvím soudu. Soudní řízení může být časově náročné, proto se jako rychlejší metoda může uvažovat o předběžném opatření. V případě předběžného opatření je třeba nejen právní argumenty, jak bylo uvedeno výše, ale také důkazy podporující tyto argumenty. Takové argumenty a důkazy jsou obtížné bez pomoci právníka. Navíc, i když je to rychlejší metoda, neznamená to, že je snadné vyhrát. Naopak, v případě předběžného opatření je často mnoho podstatných diskusí během soudního řízení, a výsledek je často ovlivněn schopnostmi právníka. Proto je vhodné se obrátit na právníka, který má zkušenosti s předběžnými opatřeními proti pomluvám.

Identifikace autora příspěvku pomocí dočasného opatření

Je možné požádat právníka o podání žádosti o zveřejnění informací o odesílateli, aby bylo možné identifikovat autora škodlivé recenze. V rámci žádosti o zveřejnění informací o odesílateli můžete požadovat zveřejnění informací, jako je IP adresa autora recenze. Podrobnosti o postupu žádosti o zveřejnění informací o odesílateli jsou podrobně vysvětleny v následujícím článku.

Na Jalanu je možné přispívat recenze, pokud jste členem a skutečně jste se ubytovali. Proto je zcela možné, že budete vystaveni neopodstatněným pomluvám v recenzích z důvodu konkurenčních ubytovacích zařízení nebo šprýmů. I v takovém případě, pokud znáte IP adresu autora, měli byste být schopni ho identifikovat.

Shrnutí

Na Jaranu jsme stanovili pravidla pro příspěvky v sekci “Hodnocení”, včetně různých zákazů. Provozovatelé provádějí předběžnou kontrolu a příspěvky, které porušují tato pravidla, jsou upraveny nebo odstraněny. I přes některé přehlédnutí se může stát, že příspěvky jsou zveřejněny. V takovém případě můžete kontaktovat naši podporu a požádat o odstranění. Pokud vám však bude sděleno, že nejde o porušení pravidel, jedinou možností je požádat soud o odstranění na základě nezákonnosti. Je možné provést i dočasné opatření nebo identifikaci autora příspěvku, ale pro tyto postupy je nutná znalost práva, takže doporučujeme obrátit se na právníka.

Managing Attorney: Toki Kawase

The Editor in Chief: Managing Attorney: Toki Kawase

An expert in IT-related legal affairs in Japan who established MONOLITH LAW OFFICE and serves as its managing attorney. Formerly an IT engineer, he has been involved in the management of IT companies. Served as legal counsel to more than 100 companies, ranging from top-tier organizations to seed-stage Startups.

Zpět na začátek